Sigurna Internet kupovina

 

Internet kupovina nije uvijek sigurna, niti pouzdana u današnja vremena. Postoji mnogo pravila kojih se treba pridržavati i zamki u koje se mogu uhvatiti oni neiskusni u kupovanju preko interneta. Da bi olakšali situaciju onima koji žele kupovati ili već kupuju preko interneta, objasnit ćemo sve stavke na koje bi trebali obratiti pozornost kako bi zaključili je li vaša internet kupovina sigurna ili ne.

Što je to sigurna Internet kupovina?

Kada kupujete bilo koji proizvod ili uslugu, želite biti sigurni da ćete svoj novac dobro uložiti i da ćete dobiti upravo onu vrijednost za koju dajete novac, odnosno da će vaša internet kupovina biti isplativa i sigurna. To nije uvijek lagano. Niti u fizičkoj kupovini (kada se nalazite u trgovini i osobno pregledavate proizvod) niste posve sigurni da će sve biti onako kako ste zamislili.

Kupovina putem interneta još je zahtjevnija. Nedostaje vaša pristunost kraj proizvoda, a nema niti trgovca s kojim možete popričati i kojeg možete osobno procijeniti.

 

Bitno je prepoznati 5 ključnih uvjeta koje svaka internet trgovina mora zadovoljiti:

  • Informacije
  • Zaštita podataka
  • Plaćanje
  • Dostava
  • Usluge

 

1. Informacije

karakteristike proizvoda, slika, cijena…

Za razliku od kupovine u fizičkoj trgovini, internet kupovina ima manu da kupac ne može osobno pregledati proizvod i razgovarati s prodavačem o dostupnosti i cijeni.

Internet trgovina mora imati ažurne cijene proizvoda i informacije o dostupnosti artikala. Ukoliko su istaknute akcijske cijene, moraju biti naznačene i originalne, nesnižene cijene. Informacije o popustima, prema vrsti plaćanja ili drugim pravilima također moraju biti naznačene i jasno vidljive kupcu.

Dodatno, svugdje gdje je to moguće morala bi postojati slika artikla, te opis ili druge informacije o karakteristikama proizvoda ili usluge.

2. Zaštita podataka

zaštita osobnih podataka, košarice, kreditne kartice…

Kupac mora biti uvjeren da će njegovi podaci ostati tajni za sve strane osim njega i trgovca.

Potrebno je zaštititi sve podatke o kupcu. Nije dovoljno štititi samo stanice na kojima se predaju informacije s kreditne kartice. Svaka informacija o kupcu, počevši od korisničkog imena i šifre, osobnih podataka kupca, košarice, sve do kreditnih kartica mora se štititi od neželjenih upada.

Sve stranice koje sakupljaju ili prikazuju informacije o kupcima, moraju biti najmanje zaštićene valjanim SSL (Secure Socket Layer) certifikatom. Valjani SSL certifikat naručuje se i obnavlja kod svjetskih verifikacijskih kuća.

3. Plaćanje

autentičnost trgovca i kupca…

Svaki kupac želi biti siguran da kupuje kod trgovca za kojeg se on predstavlja. Svaki trgovac želi znati da je kupac onaj za kojeg se predstavlja i da ne plaća tuđom ili ukradenom karticom.

Kupac mora imati jasan uvid u identitet trgovca. Trgovac mora jasno istaknuti ime tvrtke/obrta, matični broj, te načine i uvjete plaćanja na webu. Ostale kontakt informacije, kao telefon, te email poželjni su na webu kako bi kupac mogao stupiti u kontakt s trgovcem.

Valjani SSL certifikat obično će potvrditi identitet trgovca. Stranica na kojoj se predaju informacije o kreditnim karticama mora biti zaštićena SSL certifikatom tvrtke.

Preporuka trgovcima, i njihovim ponuditeljima rješenja internet trgovine, jest da ugrade dodatne provjere u sustav za autorizaciju i terećenje kartica. Od neprocjenjive je važnosti znati iz koje je zemlje kupac obavio kupovinu, da li su adresni i ostali upisani podaci na webu identični kao oni koje ima kartičar, te vrijeme kad je kupac obavio kupovinu i koliko je puta pokušao.

Implementacija ovih provjera znatno će smanjiti mogućnost prevare trgovca.

4. Dostava

pravovremenost, točnost, ispravnost, cijena…

Internet trgovina mora istaknuti sve informacije o dostavi proizvoda. Cijena i rok dostave ključne su informacije koje kupca najčešće zanimaju.

Ukoliko postoje dodatni potencijalni troškovi, kao što su troškovi pakiranja, upravljanja pošiljkom, carinjenja i sl. trgovac je dužan istaknuti i te troškove. Ukoliko nisu poznati iznosi, kupca se također mora upozoriti na takvu situaciju.

Trgovac odgovara za proizvod sve dok on ne bude uspješno i u ispravnom stanju isporučen kupcu. Dužnost je web trgovine da ugovori kvalitetnu dostavu i da nadgleda proces isporuke robe do kupca.

Order Tracking sustav, koji pravovremeno daje informacije kupcu o statusu narudžbe i lokaciji pošiljke također je poželjan.

5. Usluga

jamstvo, servis, reklamacija, povrat novca…

Prema zakonu i zaštiti potrošača trgovac je dužan istaknuti sve ostale uvjete koji osiguravaju zadovoljstvo i sigurnost kupca.

Osim isticanja uvjeta na samom proizvodu, web stranice trgovine trebaju imati naznačene servisne informacije za kupca.

Kada se podrazumijeva da je internet kupovina sigurna?

Ukoliko trgovina poštuje svaki od pet navedenih faktora sigurnosti, onda možemo pretpostaviti da je trgovina sigurna za online kupovinu.

 

eKupovina prepoznaje sve potrebne uvjete sigurne internet kupovine. Ako ste početnik i nemate iskustva u kupovanju preko Interneta, izbjegnite nepotrebni rizik i koristite posredstvo eKupovine.

 

Posjetite nas na stranici www.ekupovina.org i pogledajte što smo pripremili za Vas!

 

Vaša eKupovina

Oglasi